YAZARLAR

KENAN ERÇETİNGÖZ
kenanercetingoz@gecce.com
Son Güncelleme: 29 Ekim 2010 13:36
ANLADIK “PSİKOPAT METE”Yİ SEVİYORSUNUZ!
“Öyle Bir Geçer Zaman ki” dizisindeki Mete ile ilgili yazdığım yazının (aşağıda) yorumlarına bakıyorum da hepsi Mete'den yana..

Sezen, Ayşe, Şeyda, Ceyda, ismini yazmak istemeyen misafir yorumcular hep Mete'yi savunmuş.. Eminim ki savunan arkadaşlar genç arkadaşlar.. Henüz çocuk sahibi olmamış okurlar herhalde..

Yorumlar güzel ve hepsi tarafsız olarak yayınlanıyor editörler tarafından, “aman patrona ayıp olur” demiyorlar.. Aferin gecce.com editörlerine..

Bu arada benim taktığım başka bir konu ise şu;

Yorumlar hep Mete ile ilgili ve hep yazıya ters yorumlar. Oysa yazının sonunda “Bu arada, dizide babaanneyi oynayan Hasefe'ye (Meral Çetinkaya) “Yılın Oyunculuk Ödülü” veriyorum.. Bir insan bu kadar mı güzel oynar, bu kadar mı içten oynar.. Gerçekten yaşıyor babaanne Hasefe.. Helal olsun, Varolsun Meral Çetinkaya” diye bir paragraf var.

Hiçbir yorumcumuz da, “Vallahi helal olsun Kenan Bey.. Bence de yılın sanatçısı ödülünü hakediyor Hasefe nine” dememiş..

Hep polemikçiyiz, hep olumsuzluklara bakıyoruz. Hiç iyi tarafları göremiyoruz nedense.. Yorumlarınızı bekliyorum..

ÖYLE BİR GEÇER ZAMAN Kİ?

“Öyle bir Geçer Zaman ki” dizisinde yaşanan aile gerçeğini yazmıştım geçen yazımda.. Çocukların babalarına karşı tavrını eleştirmiştim. Bazı okurlar çocuklardan yana çıktı, beni haksız buldu. Tabii yazımı haklı bulanlar da oldu... Sinan Engin'in oğlu Oğulcan diziyi bu yüzden seyretmiyormuş mesela..

Yine bazı okurlarım kızacak ama en son bölümde haklı olduğumu bir kez daha anladım..



O Mete'nin hali ne öyle? Babasına yumruk atıyor, yetmiyor amcasının ağzını burnunu kırıyor. Tam psikopat bir çocuk!

Gecce yarısı liseli bir kız evden çıkıp babası yaşında bir adamla buluşuyor, amca kardeşinin kızını gecce yarısı yaşlı bir adamla sarmaş dolaş görüyor, ne düşünecekti?

Mete de Rambo ya, baba-mama, amca-dayı ne varsa Allah versin giriyor!

O Mete'yi bir yerde görmeyeyim ben döveceğim vallahi..



Bu arada, dizide babaanneyi oynayan Hasefe'ye (Meral Çetinkaya) “Yılın Oyunculuk Ödülü” veriyorum.. Bir insan bu kadar mı güzel oynar, bu kadar mı içten oynar.. Gerçekten yaşıyor babaanne Hasefe.. Helal olsun, Varolsun Meral Çetinkaya..

TÜRKİYE'DE YAŞADIĞI İÇİN ÖLDÜ

Karamsar yağmurlu bir havada, gazetelere dalmış gidiyorum..

Siyasi tarafta değişen bir şey yok.. Hep aynı haberler var..

29 Ekim'de Çankaya Köşkü'nde yapılacak resepsiyon davetiyesinde “uzun etek giyilmesi” diye bir uyarı varmış!

Değişen bir şey yok yani.. Hala “etek boyunda”yız!

Bu arada içkiye yine zam yapılmış! “Şarap içmeyin üzüm yiyin”in devamı!

Diğer bir haberde ise havada uçan, ellerini ölüme uzatmış şekilde düşen bir adamın fotoğrafı var.



Adı, Mahmut Taşkın.. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nde çalışıyormuş. Çatıya çıkmış ve “Nişanlım olmadan bu dünyada yaşayamam” deyip kendini boşluğa bırakmış.

Haberi okumaya devam ettikçe, itfaiyenin hava yastığı açtığını okudum ve içim rahatladı. Çünkü Mahmut Aydın'ın aşağı düşen fotoğrafında pişmanlık hali var gibiydi.. Elleriyle hayata tutunmak ister gibiydi.

Ama haberin devamını okuyunca, “işte Türkiye” dedim. Hava yastığına rağmen, Mahmut Taşkın ölmüş!

Gerçekten bazen anlamakta zorluk çekiyor insan..

Selde boğulanlar, kazalarda ölenlere alıştık gibi.. Ama adam atlayacak işte.. Hava yastığı da açılmış.. Eee, neden ölmüş?

Türkiye'de yaşadığı için..

Servisiyle işine giderken otobanda minibüsün içinde boğulan insanların olduğu bir ülkede, hava yastığına rağmen ölen intiharcının günahları affolsun, yattığı yer cennet olsun..

Son not; Mahmut Taşkın'ın cebinden, “Anne baba hakkınızı helal edin. Baba kredi kartı borcum var. Onu ödersin” yazılı not çıkmış..
YASAL UYARI: Yazarın yazısının kopyalanması yasaktır. Yazı, sadece gecce.com’a link verilerek kullanılabilir. Bunun dışında kopyalayanlar hakkında kanuni işlem yapılacaktır.
Toplam 20 yorum bulunmaktadır...
  • İyi günler Kenan Bey.. Yazınızı okudum ve izleyicilerin yorumlarına karşılık " Anladık psikopat Mete'yi seviyorsunuz" gibi bir yorumda bulunmuşsunuz.Ben de hem dizinin her bölümünü merakla bekleyen hem her bölümünü bir sinema filmi tadında izleyen ve toplumsal konulara ışık tutan bir dizi olarak gören bir bireyim. Bu sebeple kendimi birşeyler yazmak mecburiyetinde hissettim.Hayır insanlar psikopat Mete'yi sevmiyorlar. Bizler Türk milleti olarak her zaman haksızlığın karşısında duran insanlarız. Mete de aynı şekilde kendisinin kardeşlerinin annesinin başına gelen haksızlıklara karşı durmaya çalışan annesini ve kardeşlerini kimseye ezdirmeyen bir evlat...Babasına el kaldırdı diyorsunuz elbette ki çok yanlış bir hareket ama babasının da bir sokak kadını uğruna annesine ona ve kardeşlerine yaşattığı dramı görmezden geliyorsunuz babasına el kadırdı diyorsunuz ama babasının da ne heyecanlarla aldığı mandolini sırtında kırdığını görmezden geliyorsunuz. Babasına hakaret etti diyorsunuz adamın evden çocuklarını kovup o temiz yuvaya kirlenmiş bir kadını getirdiğini görmüyorsunuz üstelik daha boşanmadan. Türk aile ahlak anlayışının çok dışında olan bu şeyler aslında insanı katil bile eder bir anlık öfkeyle.Yaşananlar kolay şeyler değil peki aynı psikopat Mete konu annesi olunca neden aynı tepkileri vermiyor. Hakeden hakettiği cezayı buluyor. Ali şimdi yoğun bakımda!!
    Misafir(green ice) - 23.11.2010 16:54:18
  • Kenan Bey,'psikopat çocuk' diye etiketlendirdiğiniz çocuklar,psikopat olarak doğmuyorlar...O çocuklar hangi yollardan hangi travmalardan sonra psikopat oluyorlar bir de bu yönden düşünmenizi öneririm ben...Hayatının en deli çağında,ergenlik döneminde bu travmaları yaşayan çocuklardan normal davranışlar beklemek,gerçekçi mi sizce??
    Misafir(psikolog ) - 06.11.2010 22:28:09
  • Meteden yanayız ve böyle giderse de hep meteden yana olacağız.Ergenlik çağında baba sevgisinden yoksun büyümüş bir erkek çocuğundan hiç de beklenmeyecek bir şey yapmıyor mete.ki bu bile babasının suçu.yani mete bu yüzden suçlanamz bir de psikopat diye.olayda sonuçtan önce nedenlere bakılmalı ve bu nedenler kimden kaynaklanıyor başta onlar suçlanmalı.babasına yaptığı tavırda,tutumda sonuna kadar haklı.hakedene hakettiği tavır budur. ailesi o duruma gelmişken bir gencin sakin sakin durması doğaya bile aykırı.adamı öpüp başının üstüne koycak hali yok baba sevgisi mi..evet babası çocuklarını,ailesini bu kadar tınarken en son hakettiği şey odur...meral çetinkaya'nın oyunculuğu da hayran kalınmayacak gibi değil mükemmel..
    Misafir(Bengisu) - 04.11.2010 16:51:49
  • Meral Çetinkaya çok iyi bir Tiyatro oyuncusu. Kılıktan kılığa giren, ve oynadığı rolün kimliğine bürünen nadir sanatçılardan. Bizimkilerdeki yönetici eşi, Binbir Gecede anne rolü ve ardından da bu dizideki babaanne rolü... Ben hiç canlandırdığı sineme filmleri karakterlerini söylemeyeceğim bile...Rahmetli Yavuzer Çetinkaya Kuzenim, Meral Çetinkaya da eşi .. izlemeye devam edin diyorum. Son filmi Karanlıktakileri de izleyiniz lütfen..
    Misafir(Banu Damlı) - 01.11.2010 10:32:26
  • Kenan Bey şiddet içinde büyüyen bir çocuktan başka birşey de beklenmez değil mi?çocuk babasından babalık görmemiş ki baba saygısı duysun yılda bi kaç kere görmüş ve sadece dayak yemiş saçı bi kere okşanmamış ,hiç sevgi görmemiş ,çocuk yaşta değilim ben mesela ,yetişkinim ben de baba sevgisiyle büyümedim ama babam gözümün önünde annemi dövseydi eğer ben de ona el kaldırabilirdim .evet mete psikopat ama bu durumda onun modeli babasıdır !
    Misafir(Aysun) - 31.10.2010 19:20:30
  • Sevgili Kenan Erçetingöz ; Mete yorumunuza hiçbir şekilde katılmıyorum,ailem de aynı şekilde...O durumda , öyle bir babaya karşılık her kim olsa aynı şeyi yapar..Gayet düzgün bir ortamda büyümüş olmama rağmen ben olsam daha fazlasını bile yapabilirim..Baba karakteri "Ali"nin o aileye , anneye yaptıkları ne olursa olsun kabul edilemez...Baba babalık yapmalı , çocuklar evlatlık . . yoksa anne-baba-evlat kavramları yerine getirilmeyince hiçbir önemi de kalmaz. . . Bunun yanında Meral Çetinkaya yorumunuza da sonuna kadar katılıyorum..Mükemmel bi oyunculuk örneği ; ders niteliğinde...Hayranlıkla izliyoruz , Mahallemizden bir insan gibi . . O kadar doğal,içten ve korumacı bir babaanne . . Konuyla Bir ilgisi yok ama Demet Akalın ve Hande Yener"i siz barıştırmıştınız . . ve şimdi görüyoruz ne durumdalar...Umarım bu konuya da gecce.com açıklık getirir ; böyle insanların özellikle Demet Akalın tarafından girilen polemiklere şahit olmak zorunda kalmayız . . Kolay Gelsin , iyi çalışmalar
    Misafir(METE SONUNA KA METE !!!!) - 31.10.2010 19:10:20
  • öncelikle mehmet taskin adindaki gence gercekten cok üzüldüm ve onun gibi bisürü genc bu gibi sebeplerden intihar ediyor maalesef... ben almanyadan sürekli takip ediyorum yazilarinizi kenan bey mete hakkinda söylediklerinizede kismen katiliyorum.Diziyi izlerken kendi kendime dedimki acaba kötü örnek olmuyormu bu diziyi izleyen cocuklara cünkü babasina el kaldiriyo ayni zamanda kötü kelimeler sarf ediyor..Bu yönden tabiiki tasvip etmiyoruz ama bir gercek varki bu durumda kim olsa ayni seyi yapar,bende buna benzer seyler yasadim diyebilirim ve inanin insan artik karsindaki kisinin babasi oldugunu unutuyor yani dizi bu anlamda cok gercekci diye düsünüyorum...bence yilin en iyisi dizisi bu severek izliyoruz...almanyadan sevgiler...
    Misafir(Bahar) - 31.10.2010 16:22:46
  • benim de 2 kizim var anne olduktan sonra anladim ki cocuklar ruzgar ekip firtina bictigin bir tarladir ona sevgi vermeden saygi bekleyemezsin duygularini incitirsen saglikli dusunen bir birey olmasini bekleyemezsin metenin bu hale gelmesinde ona daha kucuk bir cocukken sevgisiz birakan babasi sorumludur
    Misafir(yaren) - 31.10.2010 14:10:10
  • babalık amcalık annelik vs vs.. bunlar para vermekler sığ bir nasılsın sorusuyla yalandan gülümselerle yüklenilicek olan sıfatlar değildir. şimdi soruyorum size burda bunları okuyan kaç tane amca baba var acaba?? kendinizde eksiklik hissetmiyorsanız ne ala ben tamammım. ben babayım ben amcayım diyorsanız ne güzel. akıl vermek kolay. ben diziyi içim burkularak dudaklarımı ısırarak izliyorum aynısı olmada bile o kadar ortak yön var ki yaşadıklarımla , yani aslında bize yaşatılanlarla.. fazlada uzatmadan mete aslında bir çok çocugun isteyipde yapamadığı tepkileri veriyor. bu yorumlar bu yüzden mete haklı şeklinde. nacizane kanaattimdir...
    Misafir(pnr) - 31.10.2010 12:14:02
  • Evet Meteyi seviyoruz! Meteden yanayız! Biz çocuklardan ve anneden yanayız!!! Ayrıca çocuk psikopat değil gayet aklı başında sadece onu bu hale getiren de babası. A.B.İ.:Mete'de baba sevgisi eksik ! Bu nedenle de hırçın. Babası ona tokat atıyor, o ağlıyor; ama okulda 4 kişiden dayak yiyor ağlamıyor. (copy+paste) Bu arada Aras Bulut İynemli. 90 doğumlu ama nasıl bir oyunculuk sergiliyor insanı hayran bırakıyor. Yeni ve çok güzel oyuncular yetişiyor. Bir az sakin olalım arkadaşlar :)
    Misafir(Şehla) - 30.10.2010 21:30:35
  • Kenan Bey ben cocugu olan biri olarak ve bu dizideki benzer olaylari yasamis biri olarak söyleyebilirimki dizide mete karakterinin öfkesi ve yasananlarin onu bu yönde etkilemesi cok normal. Bu kadar olayi yasan biri olarak ben gencligimde ayni öfkeyi icimde hissediyordum ve emin olun babam ya da amcama gücüm yetmese bile amcamin esiyle bircok kez burun buruna geldigim anlari hatirliyorum.O yüzden bu yorumlar bana biraz sig geliyor. ne olursa olsun babandir, amcandir demek... Bu kadar sey yasandiktan sonra insanin öfkesini bastirmasi emin olun hic kolay birsey degil. saygilar
    Misafir(yagmur) - 29.10.2010 22:05:13
  • evet Meral Çetinkaya çok içten bir oyunculuk sergiliyor. Ama Mete hakkında söylediklerinize katılmıyorum. Çocuklarına 'babalık' yapmayan bi adamı, çocuk neden 'baba' olarak görsün? ayrıca amcası 'amca baba yarısıdır' diyor. gerçekten öyle, amcası da aynı babası gibi (!) mete amcasına yumruk atmadan önce amca, cemile hakkında yani metenin annesi hakkında kötü yorumlarda bulunuyor. zaten meteyi asıl sinirlendiren de bu. amca da 'amca' olmadığı için, yumruk atabilmeli mete, bu kadar şey yaşayan bir çocuğa en azından bu hak verilebilmeli bence.
    Misafir(irem) - 29.10.2010 14:53:54
  • Mete ailesini böylesine iyi koruduğu için mi psikopat oldu? kesinlikle öyle bir babaya az bile yapıyor.
    Misafir(md) - 29.10.2010 14:00:40
  • siz mete'nin yerinde olsanız napardınız acaba?az bile yapıyor mete.baba,baba mı acaba?ya amca?bıgun kalmadılar daha surat bes karış.çok iyi oldu canıma değsin.
    Misafir(sezen) - 29.10.2010 12:26:47
  • mete az bile yapıyor
    Misafir(ayse) - 28.10.2010 22:34:47
  • kesinlikle ceyda hanıma katılıyorum her kelimesine yazıcaklarımı yazmış yeniden yazmaya gerek görmedim altına imzamı atarım biraz empati yeteneğinizi geliştiriniz.
    Misafir(N) - 28.10.2010 21:32:09
  • Her nedense, "karısını" aldatan, başka bi "kadın" için "karısının" hapse girmesine neden olan, bir "kadının" ve çocuklarının hayatını mahvedip hala onlara "babalık(!)" taslamaya çalışan bi adama oğlu "dayak atınca", çocukları karşı gelince saygısız bi köpek oluyo. Ama diğer yandan bi "kadına" BALLANDIRA BALLANDIRA tecavüz edilince herkes "Aman Allahım bu kadar iyi oyuncular, toplumda "kadının" mağdurluğunu bu kadar iyi gösteren bir dizi olamaz..!" gibi görüşlere kapılıyo. (Pardon da, noluyooo?)
    Misafir(asdfgghhjk) - 28.10.2010 20:39:33
  • Kenan bey merhaba . Dizide zaten psikolojisi bozulmuş bir çocuk , analiz ediliyor , kaldı ki dizinin önceki bölümlerinde de bunu özellikle yansıttılar, çocuk okulda bir öğrenciyle kavgasında , öğrenciyi döverken babasının hareketlerini göz önüne getiriyor ve aynısını uyguluyor. Burda vurgulanmak istenen de o , çocukların psikolojisinin ne hale geldiğini vurgulamak istemişler ki , bence çok başarılılar. Bunları hala yaşayan o kadar insan vardır ki .İnşallah , umarım ki , özellikle öyle aile babaları bunu izlesin , eminim kendilerini görüp, belki hatalarını görürler...Teşekkürler.
    Misafir(SEYDA) - 28.10.2010 17:09:02
  • ebeveyinlerin yanlıs davranısları cocuklarda kişilik bozukluklarına tramvalara sebeb oluyor bu dızıde bunun gercegı yasnıyor hıc sevgı görmemıs bır cocuk sürekli babasından siddet görüyor ve ondan gördugu davransıları buyuyunce babasına yapıyor tatamıyle psikolojik tramva bu hıc abartı bır yanı yok aksıneeee cok gercek
    Misafir(ceyda) - 28.10.2010 15:41:07
  • Bir baba çoçuklarını nasıl dışarı atıp sevgilsini eve getirebiliyorsa gönül eğlendiribiliyosa çoçuk istediğini yapabilir burda suçlu babadır mete değil
    Misafir(g*) - 28.10.2010 15:21:10
sayfa başı
© 2001-2012 MEDYANET İNTERNET HİZMETLERİ YAYINCILIK VE TİC. LTD. ŞTİ.