Ertuğrul 1890'ın kamera arkası

Türkiye’nin bugüne kadar çekilmiş en görkemli filmlerinden, dünya sinema tarihinin ilk Türk-Japon ortak yapımı “Ertuğrul 1890” filminin kamera arkası görüntüleri yayınlandı!

Kültür-Sanat

Ertuğrul 1890'ın kamera arkası İki ülke açısından olduğu kadar, sinema tarihi açısından da büyük öneme sahip olan film; Türkiye’de, deniz üzeri ve batma sahnelerinde tonlarca su ve havuz imkânlarının kullanıldığı ilk ve tek proje olma özelliğini de taşıyor.

İki ülkenin halkları arasında 95 yıl arayla, 1890’da Kushimoto’da ve 1985’te Tahran’da yaşanan, iki karşılıksız yardımlaşma ve kurtarma hikâyesini etkileyici bir dille anlatan “Ertuğrul 1890”; Türk-Japon dostluğunun yanı sıra, Türk sinemasının tarihi açısından da büyük önem taşıyor. Bugüne kadar Türkiye’de yapılmış en büyük bütçeli sinema filmlerinden biri olan “Ertuğrul 1890”; kurulan plato ve geniş set imkânlarıyla, daha önce yalnızca yurt dışında çekilebilen zorlu sahnelerin çekimlerini Türkiye’de gerçekleştirdi.

İŞTE "ERTUĞRUL 1890”IN KAMERA ARKASI GÖRÜNTÜLERİ:

Video yüklenemedi...



“Ertuğrul 1890”ın Japonya çekimlerine Aralık 2014’te, Ertuğrul’un 1890 yılında çarparak battığı kayalıkların bulunduğu alanda başlanırken; Kyoto’da bulunan tarihi TOEI Stüdyoları’nda döneme uygun iç mekânlar kuruldu. 2,5 ay süren Japonya çekimlerinin ardından, Nisan 2015’te Türkiye çekimlerine başlanan “Ertuğrul 1890” için; Ertuğrul Fırkateyni, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı arşivinden temin edilen orijinal çizimlere sadık kalınarak Antalya Tekfen Platoları’nda birebir inşa edildi. 2 ay süren Türkiye çekimlerinde yaklaşık 160 kişilik bir teknik ekip görev alırken; batma sahneleri için özel olarak her biri 6 ton su taşıma kapasiteli dev dalga tankları üretilerek, dev dalgalarla boğuşan genç denizcilerin çabaları son derece gerçekçi bir şekilde perdeye yansıtıldı.

40 kişilik bir sanat ve kostüm ekibinin, dönem aksesuarlarını ve kostümlerini üretmek için 4 ay boyunca geceli gündüzlü çalıştığı “Ertuğrul 1890”da başrol ve yardımcı oyuncuların dışında yaklaşık 4.500 figüran rol aldı. Filmin, Paris’te yaşayan Japon müzisyen Michiru Oshima tarafından bestelenen müzikleri, Moskova Senfoni Orkestrası ile 4 günlük bir çalışma sonunda kaydedilirken, Türk Ney sanatçısı Aziz Şenol Filiz de enstrümanıyla canlı kayıtlara katıldı.
YASAL UYARI: İçeriğin kopyalanması yasaktır. İçerik, sadece gecce’ye link verilerek kullanılabilir.Bunun dışında kopyalayanlar hakkında kanuni işlem yapılacaktır.

Bunlarda ilginizi çekebilir: